lördag 28 februari 2009

indiskt

Igår var jag, Jonas, lillasyster samt mamma och pappa på indisk restaurang för att fira min mammas födelsedag. Mmm, mycket gott! Undrar om man får större magsäck när man är gravid för att kunna äta mer. Men jag som äter så mycket i vanliga fall, min befintliga magsäck kanske räcker alldeles utmärkt till att mata lilla bönan också. Bredvid oss på restaurangen satte sig ett sällskap med två gravida tjejer med stora magar. Jag var vid tillfället väldigt nöjd med att min mage inte är större än den är med tanke på utrymmet på restaurangen och på den trånga laburintvägen ut från vårt bord sen när vi var klara. På väg från restaurangen sa Jonas att det var tre gravida tjejer som satt i soffan. Va, tre? sa jag. Jag såg bara två. En syntes det inte på, sa Jonas. Hur kan du då veta att hon var gravid? frågade jag skeptiskt. Meh, den tredje var ju du! sa han då. Haha hur dum får man bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar