fredag 27 februari 2009

smärtegranen

Åkte tunnelbana med den andra praktikanten här i Farsta och hon har en liten dotter så vi kom in på allt möjligt om småbarn och förlossning och så vidare. Efter hennes redogörelse för hur sjukt ont och vidrigt det varit med förlossning klämde jag ur mig att jag är gravid. "Men guuud förlåååt och här har jag suttit och berättat om hur hemskt det var att föda." Efter en stund sa hon "Fast det kanske är lika bra att du får höra sanningen." Ja. Det är nu innan alla vet att jag är gravid som jag måste förhöra mig om förlossningsberättelser innan alla ska linda in allt i bomull för att inte skrämma upp mig. Det är så svårt att tänka sig sådan enorm smärta, det finns ingenting jag kan relatera till. När upplevde jag smärta senast? Jag hade ont i foten i höstas och halsfluss gör ganske ont i halsen. Magknip gör också ont. Det är ungefär den smärtan jag upplevt och kan relatera till och den är ju inte direkt något att hänga i smärtegranen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar