söndag 21 juni 2009

mental förberedelse

Det känns som att min mentala förberedelse inför förlossningen har börjat på allvar nu. Jag tänker hela tiden på hur det kommer bli och hur jag kommer reagera. Det finns liksom inget att relatera till. Min närmsta liknelse hittills är ett svinjobbigt bodypump-pass när man vet att det är tidsbegränsat men man orkar inte mer. Ledaren skriker "30 sekunder till!" och man orkar verkligen inte. Men man pressar sig själv. Man koncentrerar sig på andningen och på målet och genomför de sista 30 sekunderna innan vila. Och börjar ladda inför nästa övning (läs nästa värk!). Jag är rätt bra på att pressa mig själv. Men att slappna av samtidigt? Så fort jag får lite ont i magen spänner jag hela magen. Och det är ju det som kommer hända. Avslappning är det jag kommer få öva mest på den tid som är kvar. Jag ska leta upp den där avslappningsskivan idag, jag måste. Annars kommer barnmorskan skälla på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar