måndag 5 juli 2010

landet

Vi är nyss hemkomna från landet. Det har varit underbart! Jag känner mig harmonisk. Jag och Jonas har renoverat verandan och grillat. Vi har lyssnat på sommar i P1, ätit glass, slagits mot galna humlor, spånat på affärsidéer och rensat ogräs. Jag har sprungit över ängarna på kvällarna och saknat gymmet och känt mig töntig som saknat gymmet. Jag har druckit rosévin och borstat bort mossa från taket. Och gungat i hängmattan. Alltså hängmatta. Vilken fantastisk uppfinning! Behövs något mer än en hängmatta här i livet? Skulle vara en radio då och lite glass men då är livet perfekt.


Gurkan med Jonas mormor.


Gurkan luktar på sommaren.


En dag träffade vi Maja och hennes familj i Söderköping och åt glass på glassrestaurangen där.


Gurkan hällde i sig en hel kanna vatten i värmen.


Grillad majskolv var en höjdare att gnaga på.


Jonas föräldrar kom och hade med sig en dubbelhängmatta. Bästa!


Gurkan i sin pool som han badade i flera gånger varje dag.


Eftermiddagssömn i hängmattan med pappa.

1 kommentar:

  1. Åh det ser och låter helt underbart! Precis som det ska vara en sommarvecka.

    SvaraRadera