söndag 27 juni 2010

midsommar

Det är så konstigt med ett nytt år och allt som kommer igen för jag minns hur jag tänkte förra året. Jag var gravid och tänkte att nästa gång jag åker till landet har jag en bebis. Nästa gång våren kommer har jag en bebis. Och jag minns mycket väl hur jag tänkte att nästa midsommar har jag en niomånadersbebis som kryper omkring. Konstig tanke. Overklig och svår att relatera till. Men så kom midsommar och en bebis kröp omkring på gräsmattan och härjade omkring. Min bebis. Jag grips fortfarande av overklighetskänslor ibland. Min bästa, finaste lillgurka.


Min lillgurka smaskar i sig jordgubbar vilket hör midsommar till.


Jag och min gurka är midsommarfina.


Gurkan har blivit en riktig pussgurka och vill pussas hela tiden.


Jag hade gjort en midsommartårta som var mycket god och somrig.


Gurkan slappar på en filt med ny leksak från sin mormor och morfar.

2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen de där tankarna!

    mysig midsommar verkade ni ha! :)

    SvaraRadera