onsdag 2 juni 2010

nakenbad å flytt

Åh nu känns det verkligen som sommar. Jag har haft svårt att ta in alla intryck för jag har liksom inte haft tid men nu är uppsatsen inlämnad och klar och jag har all tid i världen känns det som. Jag och Jonas kommer vara lediga hela sommaren tillsammans med gurkan. Jonas ska jobba 11 dar på hela sommaren å jag hoppas på nåt liknande, ska försöka hoppa in några pass på mitt gamla jobb. Men i stort sätt ledig. Vi kommer inte vara rika men ack så lyckliga. Blir nog många veckor på landet och säkert en del turer med båten också. Idag var vi och städade fint på däck, lillasyster var med och hjälpte till både med städning och med gurkapassning. Vi blev lite svettiga så vi slog till på årets första dopp (i alla fall för min del, lillasyster hade tjuvstartat med badandet). Det blev till att hoppa i från båten å inga badkläder hade vi heller så det blev nakenbad, vilket är den bästa typen av bad. Båten låg vid bryggan men det var ändå inga där så det var lugnt. Sen satt vi och torkade i solen i sittbrunnen. Härligt! Idag flyttade vi också. Fast bara tillfälligt, fast på vår packning skulle man nästan kunna tro att det var för en lång tid. När mina föräldrar åker på semester brukar vi flytta in hos dom för dom bor i en så härlig lägenhet vid mälaren. Så bad lär det bli mer av närmsta dagarna. Livet är härligt!

1 kommentar:

  1. Åh det låter underbart!! Både nakenbad och all ledighet. Verkligen stort grattis till att uppsatsen är inlämnad!

    Tänkte på att vi kanske skulle kunna våga träffas i sommar. Det är inte allt för långt från min lilla stad till stockholm.

    SvaraRadera