tisdag 22 juni 2010

vissa mornar


Vissa mornar är jag så trött. Som i morse, gurkan sov dåligt i natt och vaknade tidigare än vanligt. Hela morgonen var en enda väntan på att gurkan skulle sova sin förmiddagssömn så jag kunde få gå och lägga mig igen. Just denna morgon när jag var extra trött lyckades gurkan klura ut hur han skulle öppna köksskåpet med massor av spännande saker som han inte får leka med. Vi har skåpsdörrar som går igen av sig själva sista biten och hittills har gurkan lyckats öppna dörren på glänt men han har inte varit snabb nog att få in handen innan dörren har glidit igen (för han måste ju använda samma hand som han använder för att öppna dörren, den andra håller han ju i sig med). Men imorse lärde han sig att vara snabb nog vilket resulterade i müsli över hela golvet. Snark. Men gurkan var mycket nöjd i alla fall.

1 kommentar:

  1. Haha!
    i morse lyckades Lovis öppna ett underskåp och riva ut allt i det. Efter snabbt överslag av vad som kunde tänkas finnas där i, vilket resultaerade i "inget allt för farligt", lät jag henne hållas. vi har också haft en lite jobbig natt och jag behövde verkligen äta frukost.

    SvaraRadera