söndag 2 maj 2010

hänga vid båtklubben

Eftersom våren är den bästa årstiden och valborg är någon slags hyllning till våren är valborg min bästa högtid. Jag älskar att gå och titta på en fin eld och lyssna på manskören som sjunger in våren. Tyvärr tillbringade jag min valborgsmässoafton med att baka och stöka inför släktkalaset på första maj för att fira att jag fyllt 25 år. Jag gjorde fyra långpannor med paj, två prinsesstårtor och en stor bärtårta. Men vädret var rätt trist den kvällen så det kanske var lika bra det. Bilder från kalaset på första maj + gurkan demonstrerar kommer inom kort! Idag bjuder jag istället på en bild från dagens utflykt till båtklubben. Gurkan kröp runt i gräset vilket var en hit. Gurkan gillar liksom sin mor våren väldigt mycket. Förra helgen såg jag och gurkan hela TRE stycken ormar som också gillade våren och försökte bättra på brännan inför beach (skog?) 2010.

1 kommentar: