söndag 9 maj 2010

sjögurka och sjösättning

I lördags var det sjösättning av segelbåten Kraka. Gurkan var med såklart. Vi hade kanske sämsta tänkbara vädret med +6 grader och regn. Men gurkan var glad ändå! Vi åkte hemmifrån 6.40 på morgonen och kom inte hem förrän 19 så det blev en heldag. Gurkan var poppis bland dom andra båtägarna och alla var imponerade av hur nöjd och glad han var hela tiden, jag blir allt lite stolt. Idag har vi spänt masten så nu är det klart för avfärd mot Ingarö på torsdag.
Här flyger hon i luften vår lilla Kraka. Kolla vad snygg hon är i botten! Många timmars arbete.


Jag och gurkan framför skönheten Kraka.


Gurkan i sin nya flytväst på durken. Praktiskt med flytväst i kombination med overall som gör att han inte kan röra sig ur fläcken.

4 kommentarer:

  1. Söööt med flytväst! Lite Southpark över honom där ;).

    SvaraRadera
  2. Vad stor hon är, Kraka alltså, och vad söt han är, Gurkan! Jag känner att det är dags för mitt båtansvar att kicka in nu, lovar att sköta mig bättre framöver. Önskemål?

    SvaraRadera
  3. Woho ja det får du gärna göra! Kanske åka på en dagstur någon helg framöver? Vore skoj!

    SvaraRadera
  4. ja det vore det verkligen! fast kanske helst i juni när uppsatsen slutat förtära mitt liv.. vi hörs om det :)

    SvaraRadera