onsdag 18 augusti 2010

11 månader

Idag fyller gurkan 11 månader. Alltså bara en ynka månad kvar till hans ettårsdag. Det känns märkligt. En ettåring liksom, det är ju ingen liten bebis. Gurkan är en go å glad liten skit som får starkare vilja för varje dag. För några månader sen var jag imponerad av att han tog allt med ro. Han ville till diskmaskinen, jag stängde den. Gurkan fortfarande glad. Annat är det nu, nu har han en vilja starkare än stål och det är katastrof om diskmaskinen stängs framför näsan på honom. Elaka, elaka mamma liksom. Det finns egentligen bara två saker på gurkans agenda: utforska och gosa. Han är överallt hela tiden, det är en väldigt intensiv period nu så efter en dag med gurkan är man trött. Då och då tar han paus i utforskanden och vill komma upp i famnen och kramas och pussas en stund.


Jag fick muta honom med min ipod för att han skulle sitta still en stund. Då blev han glad, allt med knappar är gurkans bästa.

2 kommentarer:

  1. åh lilla parvel palten, jag känner mig så dålig för att jag missade! :(

    SvaraRadera
  2. Hurra hurra! Tänk va tiden går...helt galet. Överallt hela tiden, känner igen det där...och muta med knappsaker.

    SvaraRadera