onsdag 4 augusti 2010

nattugglan

Gurkan är en nattuggla. Eller åtminstone en kvällsbebis. Under sommaren har hans läggningstid gradvis förskjutits allt senare, inte någon jag och Jonas velat men det blev så. Det var ändå rätt skönt för då fick vi sova så länge på morgonen, ibland ända till klockan 10! Men det blev lite jobbigt ibland när jag och Jonas ville sova på kvällarna men gurkan ville vara uppe och leka. "Snälla gurkan, kan vi inte sova nu? Vi är så trötta" låg vi i sängen och jämrade oss medan han glatt skuttade omkring i sängen och lekte med sänglampan. Och jag böjade sakna den där tiden på kvällen när han somnat och vi får lite tid för oss själva, utan en gurkan hängandes i byxbenet. Tid att exempelvis blogga, sy eller titta på film. Så nu är planen att tidigarelägga hans nattsömn. Idag kom jag glatt utskuttande från sovrummet överlycklig över att ha fått honom att sova redan 21.15! En massa tid för mig själv innan jag måste sova vilket spenderades med att sy på gurkans byxor (bild kommer så fort dom är klara). Men nu ska jag njuta av att kunna lyssna på ett avsnitt av sommar i lugn och ro innan jag ska sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar