onsdag 18 augusti 2010

leka med ränder

Jag kan inte sy. Jag minns ingenting från syslöjden i skolan mer än att det var en bra lektion eftersom jag och mina kompisar kunde prata oavbrutet med varandra i tre timmar. Ungefär syjunta för tonåringar minus sy. Men jag har kommit på att det är grymt kul att sy. Så jag provar, sprättar, gör om, hittar på lite och lär mig. Nu har jag sytt ett par hängselbyxor till gurkan. Jag tittade på ett par byxor han har och sen ändrade jag lite och gjorde ett mönster. Dom byxorna blev på tok för små. Så jag ändrade igen och nu blev dom lagom. Jag gillar gult, det är en fin glad färg. Och jag gillar ränder. Så ett gulrandigt tyg blev perfekt! Tygerna är från IKEA och dom stora lila knapparna från Ohlssons tyger.

4 kommentarer:

  1. Men jösses så snygga!
    Impad av att du tog tag i den där biten med att sy! Själv skulle jag bara vilja... men har ju ingen symaskin, får väl skylla på det kanske?!
    Jättesnygga byxor hur som helst!

    SvaraRadera