torsdag 18 mars 2010

6 månader


Dags för en ny månadsbild! Nu är gurkan ett 1/2 år och alltså halvvägs till att bli sin första siffra, för noll räknas ju liksom inte. Han har redan flängt en sväng runt halva jorden nästan och kan ses som en såndär berest bebis. Han är världens bästa och finaste lilla bebis såklart som nu ibland blir lite irriterad för att han vill mer än vad han kan, exempelvis krypa. Men som han håller på är det nog en tidsfråga innan dom första krypen kryps över parketten här hemma, så kanske bäst att passa på att njuta av lite lugn och ro nu då alltså, snart är det full rulle. Efter vi kom hem från resan han han börjat äta mer mat men han är fortfarande skeptisk till hemlagad mat fast jag mixar JÄTTELÄNGE med mixerstaven. Idag testade han sexmånadersburkmat för första gången, den var mycket populär kan jag meddela, någon slags pasta med grönsaker. Han är även börjat somna på kvällen utan att jag ammar honom till sömns. Han ammas först och sen har Jonas börjat natta honom och det går riktigt bra, så skönt att inte jag alltid måste natta honom. Nu är det bara det faktum att han vill amma så ofta på natten som börjar kännas lite jobbigt. Det har varit helt okej tills nu men det känns jobbigt att vakna så mycket på nätterna när jag vet att jag ska gå upp tidigt. Vi får se om vällingen (som han drack för första gången ikväll!) gör att han sover lite längre på nätterna. Vi har även ändrat om i sovrummet, nu sover gurkan åtminstone halva natten i sin spjälsäng som vi tagit bort sidan på så den sitter ihop med våran säng och sen sover Jonas närmast gurkan. Det går ibland att få honom att somna om i sängen utan att han behöver amma och då är det bara för mig att fortsätta sova. Och sova borde jag göra nu. Snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar