lördag 20 mars 2010

plötsligt händer det

Igår somnade gurkan 19.30. Sedan sov han till 03.30, åt, somnade om och sov till 7.30. En matpaus på hela natten, helt otroligt! Och då hade han inte ens ätit något välling på kvällen. Vi hoppas att det inte var en engångsföreteelse. Idag har jag tvättat mitt hår för sista gången. Låter det snuskigt? Kanske men jag ska ge det en chans. Jag ska nämligen prova balsammetoden, tack Eva för tipset! Jag hade bestämt mig för att klippa mig kort igen men sen i Guadeloupe fick jag så fina lockar:

Genom att inte tvätta håret så ofta och bada i saltvatten och låta det självtorka kom lockarna fram. Men det är ju ingen metod jag kan tillämpa så lätt här hemma men funkar balsammetoden ska jag nog fortsätta spara, annars åker håret av. Väntar med spänning på resultatet!

1 kommentar:

  1. åh vad skönt!

    det ska bli spännnande att få höra hur det funkar för dig. Jag hade tänkt börja när mitt shampoo var slut men så klippte jag mig och frisören tyckte att jag hade lite mjäll som skulle bort med mjällshampoo så då köpte jag det. men nu ångrar jag mig för min lugg blev så J*LA dålig!! så jag litar inte på henne ;) Balsammetoden kanske funkar mot mjäll också? Åh ärligt så är det inte så mycket..

    SvaraRadera