torsdag 25 mars 2010

traditioner

Idag är det våffeldagen, jag och Jonas har precis smällt i oss tre våfflor var som efterrätt. Jag pratade nyss med min kusin som när hon fick höra om vårt våffelätande sa att jag var rolig med mina traditioner. Precis som Maja fick mig att inse för några år sedan. Jag tänkte att jag var världens mest otraditionella människa. Jag ogillar jul (jag skrev hatar först men numera ogillar jag bara julen), påsk är helt värdelöst medan midsommar är väl helt okej men mest för att det är sommar. Däremot stora högtider som kanelbullens dag, våffeldagen och fettisdagen är viktiga att fira. Jag är helt enkelt väldigt traditionell men med otraditionella högtider.

1 kommentar:

  1. eftersom man kan urskilja ett visst sötsaksmönster i vilka högtider du gillar så är det lite konstigt att du inte gillar påsken som i princip har godisätande som enda funktion.

    SvaraRadera