måndag 27 juli 2009

barnmorskebesök 5

Det femte besöket och en femte barnmorska. Hon var grym, gillar henne skarpt. Tur också för det är henne vi kommer ha veckorna som är kvar nu förutom nästa gång. Bönan växer som bönor ska och pulsen tickade på i 144 slag per minut. Det var roligt hur pulsen gick upp när barnmorskan kände, lite uppretad blev nog bönan allt. Bönan ligger med huvudet neråt, jag fick själv känna, barnmorskan visade mig hur man känner huvudet. Alla mina värden var bra också så allt är väl prima då alltså. Nu är jag helt slut efter att ha gått runt i stan med mamma och syster heeela dan. Bäddset till vaggan är inköpt. Det blidde tummen-bäddset. Nu ska jag åka å möta upp Jonas så vi kan storhandla, ännu mer gående i affär men lika bra när man ändå är i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar