onsdag 8 juli 2009

längtan

Längtan efter att få träffa bönan blir allt starkare. Innan har fokus varit på så mycket annat, på den växande magen, viktuppgång, planering inför framtiden osv men nu är tankarna mer vem är det som är där inne egentligen? Ska bli så spännande! Och jag har börjat längta efter förlossningen. Inte bara för att vi då får träffa bönan utan även till förlossningen i sig. Det är spännande. Även fast det säkert kommer vara asjobbigt är det ju samtidigt en helt unik och märklig upplevelse. Jag trodde aldrig att jag skulle längta till förlossningen. När jag var tolv år tittade jag och Helena i en förlossningsbok på segeltorpsskolans bibliotek på SO-lektionen. Det var mycket spännande med mycket närbilder men efter det ville jag inte föda barn. Om jag skulle skaffa barn skulle det absolut vara efter 30 och jag skulle ALDRIG föda det, kejsarsnitt i så fall. Och det höll i sig och övertygelsen om kejsarsnitt blev inte mindre när jag som 16 läste Linda Skugges bok där hon krävde kejsarsnitt. Nu skulle jag bli jättebesviken om det hela slutade med kejsarsnitt. Å jag är inte över 30 heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar