torsdag 30 juli 2009

svininfluensa

Jag brukar alltid vara så lugn inför larm som typ svininfluensan. Och jag har varit det. Tills nu! När man var och varannan dag läser sånt här. Var tredje av de smittade gravida i USA fick vårdas på sjukhus. Enligt vårdguiden ska jag direkt ringa sjukvård om jag får några symptom. HJÄLP! Jag borde isolera mig i vår lägenhet! I alla fall inte åka tunnelbana. Idag blir det Skärholmen för inköpandet av amningsbh (som jag ska få plats med en knytnäve i - då blir det lagom sen har Hannah sagt). Å några små byxor på REA till bönan för alla kommer bara ge bodysar i present för det är roligast å då blir bönan kall om benen. Men sen blir det inga fler läskiga influensadrypande köpcentrum för mig mer. Bara IKEA en snabbis, det måste vi. Men å sen om jag klarar mig från influensan å bönan föds så börjar ju nästa noja att bönan ska bli smittad. Barn under två år = riskgrupp. Herregud vad jobbigt det är av vara en orolig förälder - och jag är ju inte ens förälder än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar