måndag 12 oktober 2009

amning

Alltså det här med amning. Många beskriver det som mysigt men jag är verkligen inget fan av amning. Jag är jätteglad att det funkar så bra och jag kommer fortsätta amma men det är inget jag njuter av. Närhet = mysigt men närhet utan bröstmjölk med i bilden är desto mysigare. Mjölken är överallt! Allting luktar gammal mjölk. Mina kläder, gurkans kläder, sängen och alla småhanddukar som ligger och luktar överallt. När gurkan äter från det ena bröstet rinner det från det andra, något jag lyckas glömma varje gång vilket kan resultera i mjölkbad. Igår ammade jag direkt efter duschen (utan kläder alltså). Vi hade lite bråttom iväg och när han hade ätit klart upptäckte jag att han var alldeles blöt. Av mjölk. Från det andra bröstet. Bara att byta kläder igen. Osv, så håller det på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar