fredag 23 oktober 2009

storhandling

Idag skulle jag och gurkan egentligen ha hängt med Helena och hennes bebis men dom hade blivit förkylda. Typiskt! Vi åkte istället till min morfar och hälsade på. Det blev den första bilturen ensam med gurkan. Det gick bra, han gilar att åka bil! Sen åkte vi för att storhandla. Jag hade planerat väl med inköpslista och bärsjal. Dessutom var det shop express så det gick rätt smidigt. Vid mjölken vaknade gurkan. Okej, tänkte jag. Nu har jag 20 minuter på mig (alltid 20 min). Sen blir det stora WÄÄÄÄÄ JAG VILL HA MAT NUUUU! 20 minuter.. Skulle jag hinna hem? Jag skyndade mig att plocka på mig det sista, checkade ut och packade in alla kassar och gurkan i bilen. Än så länge allt lugnt. På parkeringen utanför huset började det stora WÄÄÄ och jag sprang in med alla kassar, blev tre vändor. Sist gurkan. Svetten rann. Brösten rann. In med allt i hissen och sedan in i lägenheten. Ännu mera svettig nu. Fort in med glassen, det enda akuta. Resten får vänta. Fan vad kissnödig jag är. Jaja, det kan vänta. Hungrig också. Jaja, jag får äta sen när han ätit och allt är uppackat. Osv men nu är han nöjd och glad, jag har hunnit packa upp, kissa och äta lunch. Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar