tisdag 27 oktober 2009

feber

Igår eftermiddag kom feberfrossan. Jag gick och la mig med gurkan och hackade tänder. Jag minns att jag sa "var barmhärtig!" till gurkan. Haha. Med det menade jag: snälla sov och var lugn. Och han tog mina ord på allvar. Sen fick jag en sprängande huvudvärk så jag inte ens orkade gå ur sängen. Tillslut var jag mer eller mindre tvungen och shit vad det snurrade och synen försvann. Tog febern, 39 grader. Jag har inte haft feber sen jag var barn, jag får inte feber. Trodde jag. Sen kom gurkans farmor till undsättning och jag fick äta och vila. Jag har till och med tagit huvudvärkspiller, något jag aldrig gör (det är bättre att ha ont för då märker man att man inte mår bra). Febern skönk kvickt men jag fyller på med piller då och då för annars kommer huvudvärken tillbaka. Och mitt stackars bröst! Vetekudde hela dagen lång blir det.

2 kommentarer:

  1. Huu, låter inge vidare =( Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt! Jag hade ju oxå 39 i feber förra helgen, föhoppningsvis går det över lika fort för dig som det gjorde för mig. Och mjölkstockning oxå! Vet hur hemskt det kan vara :( Hoppas att den har gått över...
    Stor bamsekram och krya på dig!
    /Linda

    SvaraRadera