torsdag 8 oktober 2009

ikea

Idag gjorde vi en utflykt tillsammans med gurkans moster. Destination: ikea. Vi promenerade både dit och hem och gurkan sov gott i sin vagn. Väl där åt vi lunch det första vi gjode. Därefter inhandlade vi det vi kom dit för: småhanddukar. Småhanddukar är kanske det viktigaste att ha i sin ägo när man har småbarn, dom går att ha till allt. Blöjbyte, amning, kräkskydd osv. Nu har vi 30 st. Sen blev gurkan hungrig så vi slog oss ner på ett av deras caféer. Jag ammade första gången i offentligheten och det gick över förväntan. Jag hade en fin kökshandduk med mumin som jag använde för att skyla mig. Jag har inte så bra koll på amningsetiketten men då borde det väl vara okej? För min del borde man få amma var man vill men somliga är kanske lite kinkiga med pattar i vädret.

1 kommentar:

  1. Småhanddukar is the shit!
    Jag ska amma offentligt första gången imorgon :) Ska på stan och äta lunch med en kompis. Klart man ska få amma var som helst, när som helst. Skit i folk som är kinkiga med pattar i vädret om de är i matsyfte.

    SvaraRadera