måndag 5 oktober 2009

måndag

Idag har jag skrivit klart inlämningsuppgift 1 till kursen jag går nu. Skönt! Imorgon ska jag till skolan igen för att slippa göra rest. Mindre skönt. Idag hade gurkan barnvakt av farmor medan jag och Jonas åkte iväg till SKHLM (töntigaste namnet) och köpte material till inbjudningskort till barnavälkomnandet. Skönt att få det inhandlat, nu är det bara tillverkningen av korten kvar. Kanske till helgen. Vi lyckades gå en riktigt lång promenad idag utan att jag fick ont i magen och utan att gurkan vaknade och var missnöjd med att ligga i vagnen alldeles ensam. En riktigt trevlig promenad i höstsolen alltså!


Gurkan chillar i sin hundsäng på köksbordet.


Gurkan är mindre nöjd med att vara placerad på mage på en filt.

3 kommentarer:

  1. Man skulle ha en egen hundsäng alltså, hög mysnivå!

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna höra mer om hur ni har tänkt er barnavälkomnandet. Vi har också planer på det men inte så många idéer. Vi är inte så sugna på någon hemmasnickrad ceremoni. Det känns så krystat men ni kanske har några bra tankar?

    SvaraRadera
  3. Vi kommer ha en egen ceremoni, en kompis till oss ska hålla i den, sen blir det några andra kompisar som kommer läsa dikt och spela fiol. Men jag vet att det finns personer i vissa kommuner som är till för att hålla i sådana saker. Tips: låna humanisternas bok om ickereligösa högtider, där kan man få en del idéer :)

    SvaraRadera