tisdag 10 november 2009

bärsele


Idag var det bärselepremiär för Manducan vi fått av Jonas föräldrar. Jag bakade en kladdkaka och gurkan somnade som en stock. Sen gick vi en sväng utomhus också så jag fick låna STORA jackan för att få plast med gurkan under den. Sen kom några klasskompisar hit och vi grupparbetade (vilket bland annat innefattade att kolla på en film!). Gurkan var glad eller sov större delen av tiden.
Han äter så ofta på kvällarna nu, mest hela tiden vill han ha mat. Och även om han inte vill ha mat så ligger han helst vid bröstet vilket jag tycker känns frustrerande ibland. Typ som nu, han skriker och gråter inne i sovrummet fast han nyss ätit. Jonas försöker trösta och lugna medan jag sitter här och bloggar detta inlägg och jag är ganska säker på att han inte kommer sluta förrän jag lägger mig och han får snutta på mitt bröst. Då kommer han typ hetsäta i fem sekunder för att sedan slockna. Vi har till och med testat napp fast vi egentligen inte vill börja med det men han spottar bara ut den. Fast oj, nu blev det tyst från sovrummet. Hoppas Jonas fick honom att sova, fast mer troligt är att gurkan samlar kraft för en ny skrikattack. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar