måndag 16 november 2009

flaskvägra

Helt plötsligt vägrar gurkan ta flaskan. Detta är såklart både frustrerande och opraktiskt då jag åker till skolan då och då. I helgen gjordes flera försök att mata med flaska vilka alla slutade med stora WÄÄÄÄ gånger tio. Jag försökte lura honom att han skulle få bröstet men sen gav jag flaskan istället. Hohoho, trodde jag själv att han skulle vara så dum att han gick på det? Icke! En smart unge känner skillnad på en tutte och en plastgrej! skulle gurkan sagt om han kunde tala. Men nu har vi köpt en ny sorts flaska med napp "Len som huden. Påminner om bröstvårtan." och det verkar gå bättre. Imorgon är jag i skolan fem timmar och jag hoppas verkligen den funkar då. Inte för att han kommer dö om han inte äter men det skulle ju vara synd om ungen. Och om hans stackars mamma som skulle känna sig NÅGOT stressad i skolan.

2 kommentarer:

  1. och synd om pappan som ska stå ut med WÄÄÄ gånger tio...

    hoppas att det fixar sig!

    SvaraRadera
  2. Det verkar ha gått ganska bra i alla fall. Nu ska vi flasköva varje dag :-)

    SvaraRadera