onsdag 4 november 2009

hårlös

Jag tappar hår. Jag brukar inte tappa hår. Jag antar att det är amningen och nånting säger mig att det bara kommer bli värre. Såhär mycket hår har jag inte tappat sen jag var arton och slutade tvätta håret. Efter två veckor hade mitt lätt lockiga hår blivit till en dread. EN. En tjock dread med lite hår vid sidan av. Mamma tjatade varje dag på att jag måste tvätta håret, jag såg förfärlig ut enligt henne. Själv var jag rätt nöjd, det kändes ballt och slappt med en dread vilket matchade min livsstil i övrigt. Tillslut blev mitt svar till mamma att det var ändå ingen idé att tvätta håret nu, det skulle ändå inte gå att reda ut trasslet. Jag får väl raka av mig håret, sa jag morskt medan min mamma blev blek i ansiktet. Jag kapitulerade tillslut med mamma och två flaskor balsam i duschen. Det tog timmar (OBS ej överdrift) och jag tappade (eller tappade och tappade, mamma slet av det med våld) cirka 57% av mitt hår. Slut på hårhistorien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar