söndag 8 november 2009

helgen

Lördagen ägnades åt att fixa med båten inför vintern. Typ byta olja och ta hand om motorn osv. Synd att jag inte har koll på såntdär, det är lite som ett handikapp. Tänk om motorn slutar fungera när jag är ute nånstans. Vad göra? Jag skulle inte ha den minsta aning om vad som skulle kunna vara fel. Slut på bensin är väl det enda jag skulle kunna se som en möjlig felkälla men resten är en enda gröt. Men igår ansträngde jag mig verkligen för att försöka lära mig. Tändstiftet sitter där, jaha och hur byter jag det? Var kollar jag oljan? osv. Tur att min pappa ska vara motoransvarig för gurkan för varken jag eller Jonas är bra på sånt. Men jag blir bättre och bättre! Gurkan maratonsov hela dan igår typ, endast vaken för lite mat då och då. Detta resulterade i att gurkan 04.25 i morse tyckte att det var dags att gå upp och leka. Det tyckte inte jag men jag gick upp ändå. Vi satte oss i fåtöljen i vardagsrummet och tittade ut över en öde förort. Det var lite fint faktiskt. Lite rofyllt. Idag har vi uppvaktat far min på fars dag och nu måste jag plugga. Spännande att jag varje gång vi har engelsk litteratur tänker att det aldrig kommer gå, jag kan inte läsa på engelska men att det sen går jättebra att läsa när jag väl gör det. Kul att man kan överraska sig själv. Jag bjuder på ett filmklipp med nöjd gurka i babysittern:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar