torsdag 19 november 2009

vaccination

Nu är jag vaccinerad. Trots att jag inte tillhör någon riskgrupp. Jag fick ändå för att skydda gurkan. Väntar med spänning på att jag ska känna något. Lite muntorrhet eller feber eller så. Än så länge ingenting. Det kom ett annat par med bebis dit samtidigt som mig. Då frågade dom hur gammalt barnet var och då det var under 6 månader sa dom att mamman kunde få vaccin. Pappan frågade om han också kunde få. Är du frisk? frågade sköterskan. Ja, svarade han. Då är du välkommen om två veckor för vaccinering, sa hon. Jaha? Mamman fick men inte pappan? Han kan väl lika gärna smitta barnet?

1 kommentar:

  1. hehe, jag är inte heller i riskgrupp och jag vaccinerades för mer än två veckor sen ;P
    här nere i skaune så går allt liiite snabbare ;)

    SvaraRadera