söndag 22 november 2009

perspektiv på tid

Något som drastiskt ändrats för mig sedan vi fick barn är tid och värdet av tid. Att få sova en timme extra för sig själv medan Jonas går upp med gurkan är något jag verkligen njuter av. Att kunna ta en dusch i lugn och ro utan at behöva lyssna efter otåliga gnäll är också härligt. Att åka till skolan är numera väldigt givande, att vara med klasskompisar och prata om skolsaker och vara student och bara alldeles som vanligt. Till och med tunnelbaneresan till och från skolan njuter jag av. Att bara få sitta själv en stund och lyssna på musik i ipoden. Idag åkte jag på en shoppingtur med lillasyster till SKHLM för att köpa kläder jag ska ha på barnavälkomnandet. Så skönt att kunna gå omkring själv utan barnvagn eller bärsele och utan att behöva tänka på planering inför vägen hem med amning och sömn. Saker som förut var vardag och självklarheter är numera härliga stunder i mitt liv. Egen tid är mer värd nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar