fredag 27 november 2009

Idag var vi på begravning i Ingarö kyrka. Min farmors bror har gått bort och det var verkligen en jättefin begravning. Jag satte mig strategiskt längst bak med gurkan för att kunna smita ut om han skulle bli ledsen. Han var på gränsen till WÄÄÄ ganska länge och jag kände hur svetten började rinna. Alltså på riktigt rinna. Droppa. Jag har inte svettats så mycket sen förlossningen. För några år sedan hade jag säkert tyckt att det var olämpligt om någon hade mig sig en tioveckors på begravning så jag var extra mån om att inte störa. När jag insåg att det var sekunder kvar till gråt tassade jag ut. Någon typ av kyrkvaktmästare viskade att jag kunde gå upp till brudkammaren på övervåningen. Perfekt! Med öppen dörr kunde jag höra allt samtidigt som jag ammade gurkan. När han hade ätit klart bajsade han väldigt högljutt och jag tänkte att det var rätt skönt att vi inte satt bland alla andra då. Hans bajsljud hade säkert ekat i kyrkan. Såklart läckte blöjan (vilket aldrig händer förutom när det är som minst lämpligt) så det var bajs över hela ryggen och bodyn, bara till att börja bajssanera. Lyckligtvis hade dom ett skötbord i den lilla brudkammaren, dom kanske har varit med förr? När vi kom hem för en stund sedan märkte jag att min jacka var blöt. På insidan. Väl inne i badrummet rann det mjölk hej vilt genom bh, linne och skjorta. Inte varit med om något liknande. Nu torra och rena kläder på mig och väntar på att jonas ska komma med wok!

1 kommentar:

  1. Det är verkligen oerhört glamouröst att vara småbarnsförälder...

    SvaraRadera