söndag 1 mars 2009

A-barn

En underbar solig söndag som denna har jag spenderat med Erik och Fredrik på Carl Larsson-utställningen för att sedan åka till mig till Mälarhöjden på födelsedagsfika. Väl där såg jag hela födelsedagsfikasällskapet på isen med campingbord och stolar samt en grill. Det blev grillad korv med bröd på isen och för första gången på länge värmde solen.






Det blev som vanligt mycket bebisprat och jag fick en slant utan farmor till garn för att sticka något till bönan. Tur att jag precis börjat sticka! Mamma berättade om när hon och pappa skulle åka hem med mig från bb efter sex dagar (sex dagar, lång tid! ja tydligen var det så på den tiden) Innan dom skulle skrivas ut kom en läkare för att göra en sista koll av lilla mig. Han studerade pappret med vikt och längd, la ner det för att sedan ta upp det igen uppenbarligen förbryllad. Min viktkurva gick som den svartaste skidbacke rakt uppåt. "Det här var ett riktigt A-barn" sa han sedan när hans häpnad lagt sig lite. Bönan har att brås på, hoppas hon blir lika fet och glad som sin mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar