onsdag 11 mars 2009

tjockis

Nu är min graviditet officiell på praktikplatsen och det är förvånansvärt många som anat. Uppenbarligen är magen tillräckligt stor för att ge misstankar om bebis men det känns lite som fusk för jag är nog mest svullen. Dock ingen som sagt något innan jag berättade för det vore ju pinsamt om jag inte var gravid då. Det har faktiskt hänt mig en gång när jag var lite tjockare än jag är nu (alltså fettjock, inte gravidtjock). Jag nekade men hon insisterade entusiastiskt: "Det syns ju!" Jobbigt värre. Sen blev jag smalare. Kanske som en effekt av hennes kommentar fast kanske mest troligt av andra anledningar typ att jag började röra på mig mer än fem minuter dagligen och slutade dela en butterkaka med Jonas var och varannan dag. En bra taktik om man vill bli smalare, jag lovar det funkar! Jag skulle kunna kalla den rörelseåingenbutterkaka-metoden! Ett vinnande koncept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar