måndag 9 mars 2009

vecka 15

Woho, så var jag inne i vecka 15! Snart borde magen börja växa, hoppas! Bönan är nu ca 13 cm och väger ca 70 gram, ingen tungviktare precis. Det mest spännande som händer i vecka 15 är att öronen som av någon anledning tidigare satt på halsen nu funnit sin plats på var sida om huvudet. Dom är även färdigutvecklade och ser ut som på ett nyfött barn. Jonas är orolig att bönan ska få mina, enligt honom, missbildade öron. Bah! Det är inget fel på mina öron!

Man kan även läsa följande om vecka 15: Man kan nu ofta pressa ut en droppe råmjölk (kolostrum) från ena eller båda brösten - det är inte osannolikt att du kunnat göra det i ett par veckors tid nu. Det är normalt och ett tecken på att mjölkproduktionen har börjat, om än i liten skala. Jag ryser! Här ska inte pressas ut nånting ur mig än på ett halvår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar