måndag 30 mars 2009

kullerbytta

Det kan ha varit en kullerbytta jag kände idag när jag var ute och gick. Det var en ny konstig känsla i magen, inte omöjligt en kullerbytta alltså. Hoppas! Denna vecka är för övrigt sista veckan jag har möjlighet att göra abort utan särskilda skäl. Det känns lite konstigt, det är en rätt sen gräns.

Jonas vägrar använda benämningen bönan. Det är ingen jävla böna, sa han igår. Som om Wilma är så mycket bättre. Det var okej att använda tidigare om ett framtida barn (Wilma har använts i flera år av oss båda som benämning på ett eventuellt framtida barn) men nu när det är en bebis i magen på riktigt känns det inte lika bra. Tänk om det är en Wilmer, sa jag till honom. Så nu är det Wilma eller Wilmer som benämningen är här hemma. Bah, jag tänker fortsätta att säga bönan, jag gillart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar