lördag 28 mars 2009

Finn fem fel

Inatt drömde jag att det var dags för förlossning. Jag minns drömmen som mycket verklig och realistisk när jag vaknade men nu i efterhand var den i högsta grad overklig. Jag födde i vecka 18 men det verkade vara helt normalt. Barnmorskan var en man som påminde lite om Babsan. Jag gick igenom stadierna öppen 4cm, 6cm, 7cm och "nu är det dags". Han försökte tvinga mig att ta epidural men jaba det här är en lätt match jag behöver inte. Det kändes väldigt konstigt och bebisen kom ut i fullt normal storlek. Istället för att få bebisen så började barnmorskan Babsan att sätta plåster på alla bebisens tår. Det var en rolig och behaglig dröm, jag hoppas på en sån förossning! :D

4 kommentarer:

  1. Åh ge mig en sån förlossning tack! På min sista föräldraträff kom ett gravidpar i gruppen lite senare än de andra.... med en bebis.... shit det börjar brännas nu!

    SvaraRadera
  2. Det går säkert bra, du får säkert en Babsan :D
    Oj! Sjukt spännande, vilken vecka är du i nu?

    SvaraRadera
  3. V 35+0 idag.. jeez.. Är det dags för ultraljud för er snart? Åh det är så mysigt att få tjuvkolla lite :)

    SvaraRadera
  4. Oj, ja då är det inte långt kvar för dig! Spännande! Japp ultraljud om en vecka idag. iiihh! :D

    SvaraRadera