tisdag 26 maj 2009

ynklig

Idag klockan 13.12 blev jag förkyld. Helt plötsligt från en sekund till en annan började jag nysa, snora, få ont i halsen och känna mig väldigt ynklig. När skolan var slut vid tre kändes det jobbigt att ta sig hem. Jag var dessutom tvungen att bära en skitstor kasse med en lampa jag köpt på blocket i morse. Jag vankade fram (säkert som en anka) till tunnelbanan och missade den precis. Jag tyckte synd om mig själv och bestämde mig för att köpa mig en bulle i bageriet. Mycket märklig bulle för årstiden. Den såg ut som en kanelbulle men var en saffransbulle med russin i. Bagaren kanske inte hade fattat grejen med att saffransbullar är årstidsbundna. Man får faktiskt inte äta det på sommaren (på coop forum försökte dom sälja "påskbullar" i påskas, upprörande!). Nu ska jag mysa i soffan och äta glass och tycka ännu mer synd om mig själv och hoppas att jag är frisk som en nötkärna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar