söndag 19 april 2009

15 km!

Idag blev det söndagspromenad i det vackra vårvädret. Jag mätte upp sträckan efteråt på löprundan, 15 km blev det, en rätt schysst promenad med andra ord. Och fin, längs med mälaren och trekanten. Ett problem jag upptäckt när man är gravid är att man blir så jäkla kissnödig hela tiden. Vi hann bara till vinterviken innan jag var akut kissnödig å då var det bara en timme sen jag kissade. Buhu, man måste vara beredd att kissa överallt! Det blev ändå bara en kisspaus, sen lyckades jag klara mig hem. Jag kollade in björkarnas status också på promenaden. Det handlar om dagar nu innan allergin kommer. Jag har ångest över medicinering, helst vill jag inte ta någon medicin nu när jag är gravid, framförallt inte sådan medicin där det står Om du är gravid eller ammar rekommenderas inte intag på fass. Men jag har väl inget val antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar