söndag 12 april 2009

påsk

Detta var den bästa påsken hittills. Jag och Jonas är just hemkomna från Simons pappas landställe utanför Upplands väsby där vi var med Simon och Cilla. Mycket har vi vädret att tacka för denna fantastiska helg. Jag hade uppehåll i mitt godisförbud under helgen (jag har inte ätit godis sen nyårsafton!) men nu blev det desto mer. Nu är jag dock mättad på smågodis och kommer klara mig prima utan fram till nyår och vips är nyårslöftet klirrat! Jag struntade i råden om att inte sola när man är gravid på grund av risken för pigmentförändringar. Det gäller inte mig bestämde jag och nu har jag en fin vårsolbränna i ansiktet och på armarna. Än så länge har inga pigmentfläckar synts till. Vi roade oss i timmar med den gamla klassikern GRIS om ni minns. Man kastar en boll, i vårt fall en tennisboll som man bara fick fånga med en arm, missar man får man G osv tills man är gris. Fast mest körde vi en variant, FISKMÅS. Den är mycket roligare för då blir man först fis och kan bli retad för det, sen blir man fisk innan den slutliga förnedringen som fiskmås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar