måndag 27 april 2009

fyfan

Idag var jag hos studievägledaren. För att meddela mitt studieuppehåll tänkte jag. Vilken jävla kalldusch. Hon var sjukt vidrig och berättade att jag måste läsa om termin 4 + en kurs på termin 3 om jag tog ett studieuppehåll. 5 kurser utöver dom 2 terminer jag har kvar. 3 terminer alltså. Det är helt sjukt, jävla helvetes bolognabajs. 5 minuter fick jag med henne, jag hade en miljard frågor men hon sa att jag skulle höra av mig sen senare om mitt uppehåll. Tack så mycket bajstant. Jag gick ut på toaletten och grät en stund, sen ringde jag till Hanna och beklagade mig. Hon ska också ta studieuppehåll men slipper läsa om en termin för hon har bytt plats på termin 5 och 6. Jag är helt chockad och jätteledsen och vet inte hur det här ska lösa sig, jag vill verkligen inte läsa en termin extra när jag redan kommer ta studieuppehåll. Fyfan.

2 kommentarer:

  1. Sofia! Jag googlade, för Bolognaprocessen gör mig förvirrad. Det här hittade jag:
    "Vad gäller för mig som har studieuppehåll? Vad händer när jag återupptar mina studier?
    Enligt de nationella övergångsreglerna gäller att den som före den 1 juli 2007 har antagits till en utbildning till en examen enligt de äldre bestämmelserna men fått lov att göra studieuppehåll, har rätt att slutföra sin utbildning för att få en examen enligt de äldre bestämmelserna, dock längst till och med utgången av juni 2015."

    Från folder från Mittuniversitetet iofs, men det verkade vara rätt allmän info. Se länk här: http://www.miun.se/LUN/Utbildning/Bolognaprocessen/
    (Lathund under "ytterligare information" på högra delen av sidan)

    SvaraRadera
  2. Tack för peppningen Hanna, jag har mailat högskoleverket nu. Jag tror dock att det är kört, detta hittade jag också från malmö högskola angående regler, "Student som söker studieuppehåll måste vara medveten om att det kan innebära förlängning av den sammanlagda studietiden eftersom den nya utbildningsstrukturen innebär att vissa kurser ligger på nya positioner."

    SvaraRadera