tisdag 21 april 2009

mammamöte

Imorgon ska jag på nåt slags mammamöte på mvc. Vad jag förstår det som ska vi tillsammans gnälla över hur konstig man blir av alla hormoner. Nä men typ. Hormoner är tramsigt och jag känner mig precis som vanligt. Jag kan ju prata om hur kissnödig jag blivit, det är ju något nytt graviditetsrelaterat. Mitt värsta är alla som blir sugna på saker hela tiden. Vadå är det något speciellt för graviditeten? Så blir väl alla alltid? Bara för att någon har bestämt att när man är gravid ska man få fixa idéer om vad man ska vilja äta så kan dom skicka ut sin partner mitt i natten för att handla gelehallon eller vad det nu är. Min teori är att man alltid får fixa idéer om vad man vill ha. Enda skillnaden är att man spär på suget och ger efter för det för att "så är det när man är gravid". Kanske inte så dumt att utnyttja det? "Jonas jag MÅSTE bara ha en glass fast klockan är två på natten. Åk och köp" om jag råkar känna mig sugen. Ska hur som helst bli spännande imorgon och jag tror att jag kommer känna mig rätt utanför med alla gamlingar till morsor. Jag håller för övrigt med om den kritiken mvc fått om att utesluta pappor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar