lördag 4 april 2009

mjölk

Igår när jag skulle duscha upptäckte jag att det hade kommit lite mjölk ur mina bröst. Buhu vad jag tycker det är äckligt. Det där med att mina bröst kommer bli nån slags mjölkbehållare är jag inte det minsta pepp på. Och alla som pratar om sin längtan efter amning. Jag längtar inte en sekund. Jag längtar efter att vara nära mitt barn, jag längtar efter hud-mot-hud-kontakt men jag längtar inte efter att mitt barn ska suga på min tutte. Inte det minsta. Men jag kommer amma om det funkar för jag tror att det är bra för barnet. Å denna amningshysteri som råder! Jag kan bli så upprörd, det ska ammas barnets alla måltider och till vilket pris som helst. En kvinna berättade för mig om hur gärna hon ville amma men att det inte fungerade. Hon gick på amningsmottagning (eller nåt sånt) och testade allt. Där fick hon en behållare som hon kunde fästa ovanför brösten med modersmjölksersättning. Sen gick det en liten slang som hon tejpade fast på sin bröstvårta så det blev som att hon ammade fast mjölken kom genom slangen från behållaren med modersmjölksersättning. Något larvigare har jag aldrig någonsin hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar