onsdag 22 april 2009

mvc

Mammaträffen gick bra, det var inte så som jag hade trott. Inte för att jag tycker att det gav så mycket men det var i alla fall mindre tramsigt än jag trodde det skulle vara. Typ "nu efter den här skitjobbiga perioden brukar det i vecka 20 bli en bra period" och jag har väl haft tur som mått så bra och känner inte igen mig i så mycket dom pratar om. Men att en del redan börjar få ont i ryggen vet jag inte vad jag ska säga om.. "Det är bra om ni tränar" = promenader enligt mvc. Ja eller så bygger ni upp lite muskelstyrka i bålen? skulle jag tycka. Jag kör stenhårt på mitt styrkeprogram varannan dag så jag ska orka hålla upp magen och inte få ont. Varför är det så farligt att nämna styrketräning på mvc? Hade män fött barn hade träningsråden säkerligen sett annorlunda ut. Jag var rätt ung också, som jag trodde, men en nittonåring var det där också så hon tog väl rollen som den unga. Nu är det dags att storstäda inför släktmiddagen på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar