söndag 14 februari 2010

Jonas Gardell och semlor

Ja, Jonas Gardell och semlor kan sammanfatta helgen. I lördags var jag och Jonas och såg Jonas Gardells senaste show trafikplats glädjen. Han var bra som vanligt. Gurkans farmor var barnvakt, första gången sedan han kom in i sin känsliga period i julas som han har barnvakt. Det hela gick dock mycket bra, hon kom hit några timmar innan för att han skulle vänja sig innan vi gick. Dom två kollade på melodifestivalen, gurkan peppade dom tre första låtarna, sedan däckade han och vaknade upp vid omröstningen. Efter kvällsmålet mjölk blev det klassisk musik och sen stormade vi in med andan i halsen efter att ha skyndat oss från tunnelbanan i tron om att gurkan gråtit i flera timmar, men icke. Mycket skönt! Idag söndag hade vi semmelfest hemma hos oss med massa släkt. Satan vad gott det är med hembakade semlor. Jag och Jonas kör på idéen att bara äta semlor en dag per år och då baka egna goda och vräka i sig. Och som vi vräkte i oss.


Minisemlor på en bricka och stora semlor att göra sin egen semla av.


Gurkan satt i sin stol och var i centrum som vanligt.


Gurkan mumsade på en majskrok.


Vad är det med bebisar som drar allas blickar till sig?

4 kommentarer:

  1. Vad ropligt att se Gardell!

    ja, visst är det konstigt med info om mat. potatis är ju som du säger inte så näringsrikt. Det är väl bara för att vi traditionellt är en poatis-nation kan jag tänka. Vi sket i det och började med banan istället :)

    SvaraRadera
  2. Huu... jag gillar inte Gardell, däremot semlor! ;) Vad använder du för recept till bullarna?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är ungefär vanligt vetebröd men med kardemumma i. Kardemumma är det bästa!

    SvaraRadera
  4. Varst vad harig Simon har blivit i ansiktet! :P

    Galet sot ar lilla gurkan(alska gurkan :D) ocksa, nasta ar kommer jag smuggla in mig sjalv pa ert slakt/semmelkalas!

    SvaraRadera