onsdag 3 februari 2010

snökaos

Alltså den här vintern verkar ju aldrig ta slut. Men jag är rätt glad ändå. Hellre snö än slask. Jag ser framför mig hur jag kommer berätta för gurkan i framtiden: "Oj oj oj, din första vinter, det var den värsta på tuuusen åååår" (det är som med fiskarhistorier, vintern 2010 blir lite kallare för varje år som sedan går, det kommer sluta med att det var -40 grader i femton veckor i sträck). På eftermiddagen när jag var klar med jobbig redovisning i skolan (jag har INTE saknat grupparbete) och lite tentaplugg här hemma gav vi oss alla tre iväg till en äldre dam Jonas brukar hjälpa med datorn. Ut i snökaoset alltså, att ta vagnen var ingen idé så jag fick gå försiktigt med gurkan innanför jackan. Inga missöden att rapportera.

2 kommentarer:

  1. Det är ju hopplöst att vara ute med vagn nu. Så praktigt med sjal :)

    SvaraRadera