måndag 1 februari 2010

förkyld

Stackars lillgurkan har fått sin första förkylning. Han snorar och hostar men har ingen feber. Han sover mycket och har börjat med ett nytt ljud - ett förkylningsgnälljud. Vem skulle inte vilja ha ett sånt? Det är ju skitjobbigt å vara förkyld, jag ska nog också börja med det där ljudet, vem vet, kanske kommer någon med lite varm choklad och pysslar om mig lite extra då? Skulle vara perfekt! I helgen har vi mest hållt oss inne och ikväll missar vi babysimmet (buhu, jag som var så pepp på dyket! nu opepp!) Vi gick ut en kort sväng idag då det var så varmt ute för att handla lite grönsaker (det här var vintern då -3 grader ansågs som varmt). Nu ska jag packa upp ett fint tyg jag köpt, det blir makeover av vardagsrummet inom kort. Jag återkommer med bilder.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att han är förkyld!

    Vi skulle inte göra något dyk igår men jag råkade doppa lovis under vatten... Så det kan gå! :) Hon verkade inte allt för upprörd. Lite förvånad kanske. och så gillar hon att dricka vattnet.

    Ska bli spännande att se vad du hittar på i vardagsrummet.

    SvaraRadera