lördag 30 januari 2010

tystnad

Det har gått sisådär när jag har varit i skolan. Gurkan är fortfarande kinkig med flaskan och äter oftast bara lite eller inget alls när jag är borta. När jag sätter nyckeln i låset och öppnar möts jag oftast av ett skrik från en mycket ledsen gurka. Men igår när jag kom hem efter en eftermiddagsföreläsning var det alldeles tyst. Hej? Hej! En glad Jonas. Och ingen ledsen gurka. Och doft av mat. I köket stod Jonas och fixade med middagen medan gurkan satt mycket glad och nöjd i sin babysitter. Yes!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt!

    Lovis ville ju heller inte dricka ur flaska i tisdags när jag var på yoga. D fick i henne lite med sked men hon mest bara skrek och skrek hela tiden när jag var borta. Det har funkat förut så jag hoppas det bara var tillfälligt.

    SvaraRadera
  2. Hmm det är besvärligt det där med flaskvägran. Vi fick testa olika flaskor och nu har vi en från apoteket som ska vara bröstvårtslik som funkar bättre. Hoppas det går bättre den här veckan för er!

    SvaraRadera