tisdag 5 januari 2010

prata

Gurkan har börjat snacka så mycket senaste veckan. Hela tiden kommer han på nya ljud och han kan ligga hur länge som helst (nästan) och babbla på. Favoriten är att ligga och hålla i sina fötter, prata lite med dom, suga lite på tån och berätta om dagen för sina fötter. I morse vaknade han klockan 06 och tyckte att det var dags att berätta för sina fötter om alla spännande drömmar han drömt under natten. Jag tyckte det var en dålig idé men inte brydde han sig om det. Han fick gå upp med Jonas istället så jag fick sova en timme till. Skönt, särskilt med tanke på gurkans nya sovvanor. Ungefär såhär: Somnar 22.15, vaknar 00, vaknar 01.45, vaknar 03, vaknar 04.15 osv osv hela natten. Jag känner mig lite trött och drömmer om en hel natts sömn. Jag sover säkert mina 8 timmar men helt uppstyckat och det blir inte samma kvalité. Ändå kan jag inte låta bli att le när jag vaknar av den här pratkvarnen till unge:

7 kommentarer:

  1. Världens sötaste!!

    /susanna

    SvaraRadera
  2. har kollat på den cirka hundra gånger nu och har ännu inte tröttnat! göllegurkan!

    SvaraRadera
  3. Han tränar på att säga "gurkan", det hörs ju tydligt!

    SvaraRadera
  4. han pratar ju skånska!!! :D

    SvaraRadera
  5. Åhh vilken fin pyjamas - en sån har Devin oxå :). Hoppas ni hade det bra över jul o nyår! Vi måste ses snart! Kramar till er

    SvaraRadera
  6. Hej hej,
    Snubblade in på din blogg för första gången idag!
    Du har verkligen en fin blogg som jag med intresse kommer följa!

    Hoppas att våra vägar möts via våra bloggar under 20HUNDRA10

    Må så gott och god fortsättning på det nya året

    Mvh Camilla, En mammas dagbok

    SvaraRadera
  7. Camilla är ju värsta spammaren ;) HOn har skrivit exakt samma kommentar hos massa bloggar jag har besök idag!

    Det ska bli jättekul att följa er det här året också! Jag är glad att jag snubblade in här. Jag tryckte på "yrke:socionom" på blogspot-sidan och hittade hit :)

    SvaraRadera