fredag 1 januari 2010

året i bilder


Januari. Vi firade nyår på landet med Jonas familj. Sen stannade vi kvar med Jonas mamma och syster + hundarna. Det blev -20 grader och massor av snö och året började med misstankar om att jag var gravid. Den 7:e januari gjorde jag ett graviditetstest med ett plustecken!



Februari. I slutet på februari var jag officiellt gravid och vi gav koppar i present till våra föräldrar istället för att berätta.


Mars. Denna bild från mars får symbolisera hur det kändes. Det börjar bli vår och jag cyklar till min skola över västerbron, mitt bästa plats i Stockholm. Jag känner mig så glad och tänker att jag är i mitt lyckligaste tillstånd någonsin hittills i livet.


April. Jag och Maja fyller 24 år och jag har min kanske bästa födelsedag någonsin. Vi hade en heldag tillsammans med massor av aktiviteter.


Maj. Det är äntligen dags för inflytt i vår nya lägenhet vi köpt 2 år tidigare. Då kändes en trea så stort men det passade ju plötsligt väldigt bra nu när magen växer (och tar sån plats i lägenheten!)


Juni. Midsommarafton hos mina föräldrar och jag har slutat i skolan och jobbar bara lite grann. Underbart att vara ledig, särskilt med tanke på hur mycket jag jobbade sommaren 2008.


Juli. Den årliga helgen i Tiveden hos Jonas kusin. Jag börjar bli en riktig tjockis.


Augusti. Jag åker till Hannas kvarn och en av hennes kompisar har en undervattenskamera. Denna bild får sammanfatta augusti som innehöll många svalkande bad.


September. Nio dagar över tiden föds han äntligen vår lilla bebis vi väntat på så länge. Och han är helt fantastisk!


Oktober. Jonas och jag är hemma och lär känna vår nya familjemedlem. Det blev många fina barnvagnspromenader för oktober var en solig månad. Det blev även många snabba promenader hem med en skrikande bebis då gurkan blev akut hungrig hela tiden.


November. Vi har en välkomstfest för gurkan och jag lyckas tillslut få tag i den fina ceremoniklänningen tack vare läsarna av bloggen.


December. Gurkans första julafton och han sov inte på hela festligheterna. Däremot sov han på tolvslaget på nyårsafton och tänk att nästa decenniumskifte är han 10 år.

1 kommentar: