fredag 1 januari 2010

nyårsafton

Sömnbrist och förkylning är en mycket dålig kombination. Och det tär på humöret. Men nu är jag på bättringsvägen men stannar för säkerhets skull inne idag. Jonas är ute på promenad med gurkan så jag har lägenheten helt för mig själv. Lyx. Igår firade vi en stillsam nyårafton. Maja och Erik kom hit på knytismiddag (avokadosoppa, piroger och sparrispaj!) och vi hade underbar utsikt från vår lägenhet. Jag brukar alltid spendera tolvslaget utomhus någonstans frysandes men i år blev det mycket bekvämt i vardagsrummet och ändå har jag aldrig sett så mycket fyrverkerier. Fast vi höll oss inne från balkongen, den var i lagom höjd för raketerna att detonera = moget och insiktsfullt att hålla sig därifrån.

Avokadosoppan är framdukad

Maja hade finaste tröjan med små guldpärlor på = en hit enligt gurkan så ska du vara trendig 2010 vet du vad som gäller
Tomtebloss var ganska roligt tyckte gurkan
Tomtebloss var väldigt roligt tyckte Erik och Maja
Jag och Maja i en tomteblossfight a la Harry Potter. Maja har trollat bort mig som ni ser.

2 kommentarer:

  1. Evanesco! *googlade harry potter spells*
    fina bilder, det ser exakt så fint ut som det var. puss.

    SvaraRadera
  2. sicka fina bilder! känner mig avundsjuk på tomteblossandet (glömde mina i fickan efter att ha letat fram dem, förstår inte hur det gick till, de är ju viktigast av allt!). hoppas vi ses snart snart snart!

    SvaraRadera