torsdag 14 januari 2010

nog

Nu får det vara nog, konstaterade jag och Jonas för nån vecka sen. Vi äter alldeles för mycket godis och godis har det funnits gott om hemma hos oss. Det enda sättet är att sluta köpa hem godis - finns det inget när man blir sugen äter man ju heller inget. Enkelt. Så nu ska vi bara äta upp allt det vi har vilket är en hel del. Nu blir godisätandet inte längre bara något onyttigt att ägna sig åt utan en handling med ett mål - att äta upp det. Nästan så jag känner mig lite nyttig när jag mumsar i mig en skumtomte varje gång jag passerar förrådet där lådan med skumtomtar står (obs! LÅDAN med skumtomtar. Inga småpåsar här inte). Min onyttiga handling kan plötsligt ses som en nyttig handling för den leder tillslut till en godisfri lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar